Home
Mail ons sitemap Laatste updates
 
   
 
De vijfde en laatste dag van de terugreis
achterband

Donderdagochtend geen haast, lekker ontbeten en om ongeveer 9:00 vertrokken bij wederom goed weer. Via de A5 wilde ik de A3 richting noord oppikken. Rond Frankfurt kom je dan op de A3. Helaas, in de buurt van het vliegveld was deze afgezet er stond een trauma helikopter op de weg, veel chaos dus. Ondertussen gaf de benzine indicator al geruime tijd aan dat ik hoognodig een benzinestation nodig had. Ik heb de motor maar door de file heen gefrommeld en uiteindelijk een afrit cargo af gereden, en aan het zoeken geweest naar een pomp. Gelukkig hebben een paar agentes me de weg kunnen wijzen naar een pomp op het vliegveld zelf. Ik ben toen een stuk binnendoor richting Ruselsheim iets verder op de A3 terechtgekomen.
Een beetje gelummeld die dag relatief veel gestopt en koffie of wat anders gedronken uitgebreid geluncht. Onbewust wilde ik waarschijnlijk niet dat het voorbij was. Via de A3 en de A57 uiteindelijk Venlo op de borden opgepikt.
 
sleutel
Links het gerepareerde bandje, als je goed kijkt zie je de plug op de rand van een profiel
Boven de Turkse kopie sleutel



Ondanks al het getreuzel stond ik om 15:00 uur bij Motorport in Breda voor de deur. Er was toch nog niemand thuis, dus daar lekker gekletst over mij tochtje. En hoe oersaai mijn VFR eigenlijk was. Start gewoon elke morgen bij kou mist of heet weer. Na de nodige sterke verhalen naar huis gereden.
Totaal heen 3740 KM gereden. Terug 2450 KM en 1400 KM met de trein Totaal dus 7600 KM. Een grandioze trip met erg veel leuke herinneringen. Dingen die ik de volgende keer anders zou doen? Andere onderbroeken met pijpen zodat er geen naadjes op je zitvlak zitten. Misschien een tweede reparatiesetje voor banden wat werkelijk een uitvinding bleek, voor de rest alleen positieve dingen om aan terug te denken. Ook de keuze van de banden bleek een goede. Via forums op het internet uiteindelijk een keus gemaakt en er Michelin pilot road 2 om laten leggen. Goed weggedrag en ik rij er verder mee, ze zijn nog niet half op en keurig rond!

Vorig blad